COVID-19 försiktighetsåtgärder vid Åderbråcksklinikerna - Läs mer

Åderbråcksklinikerna är mycket medvetna om den aktuella situationen och ser till att följa myndigheternas rekommendationer.

Åderbråcksklinikerna följer Socialstyrelsens föreskrifter om vårdhygien, och vårt hygiennivå är extremt hög, eftersom vi har vidtagit ett antal försiktighetsåtgärder för att säkerställa både våra anställda men också dig som patient

Vi har vidtagit följande försiktighetsåtgärder för att säkerställa din säkerhet och hälsa:

• - Avspritning av händerna vid ingångar och väntområde.
  • - Minskat antalet patienter i våra väntrum.
  • - Ökad avstånd emellan stolarna i väntområdet, så du sitter i behörig avstånd till andra patienter.
  • - Grundlig och kontinuerlig rengöring av handtag och ytor i mottagning- och väntrum.
  • - Avspritning av dörrhandtag och alla ytor mellan varje patient.

Vi tar alltid väl hand om våra patienter, men just nu tar vi bara extra hand om dig!

Emellertid måste alla patienter och personal som har varit i riskområden för Covid-19 (Corona-virus) stanna hemma de första 14 dagarna efter deras återkomst - och först då kan de komma till Åderbråcksklinikerna förutsatt att det inte förekommit någon feber och andningsbesvär (hosta, ont i halsen eller andnöd).

Om feber och andningssymtom utvecklas måste du kontakta din egen läkare per telefon och bara komma till oss när infektion med Covid-19 botats.

Om du har varit i högriskområde eller har symptomer kan du ringa oss och omboka din tid.

Uppdaterad: 2020 03.17
Stänga
Nordens ledande
Bästa behandlingsmetoderna
Över 25 000 behandlingar

PRISER

Priser

Priset beror på vilken behandling som ska göras, och en individuell bedömning görs alltid vid en förundersökning. Du kommer att få en individuell pris vid förundersökningen hos våra kärlkirurger. Åderbråcksklinikerna använder dom nyaste och mest moderna behandlingar mot åderbråck, där ibland laser, radiofrekvens, flebektomi och skumsklerosering. Det innebär att vi tar bort alla åderbråck och orsakerna till dem, utan att du får ärr. Behandlingsmetoderna är skonsamma och minimalt invasiva och endast lokalbedövning används.

• Förundersökning med ultraljud: 350,-
  • Ett ben: från 10.000,-
  • Två ben: från 18.000,-
  • Ådernätsbehandling med sklerosering: 3.750,-

Priserna inkluderar gratis efterkontrol med ultralyd hos våra kärlkirurger. Vi erbjuder garanti på behandlingen och finns det fortfarande synliga åderbråck vid efterkontrollen, tar vi bort dessa utan extra kostnad.

eller ring020-1401990